Aimaan Ahmad: Perempuan sensitif pada angka

Pages

Jun 13, 2011

Perempuan sensitif pada angka

Hey girls out there, what do u think women sensitive toward number?




Too subjective ,angka apa.I didn't understand.

Kenapa perempuan, Bukan lelaki? Lelaki suka number 4.

APA KENA MENGENA ANGKA, PASTU ISU SENSITIF LAGI.

Please ask us directly , Miss Aimaan!





Kalau anda semua perasan! eh kami tak perasan. Kami cool! ops.. no. Kalau anda dapat lihat di sekeliling kita. Ada wanita kan? Ibu? Kawan? Lecturer? Artis? Penjual burger?



Ye! mereka semua wanita. Tapi kenapa.........




Semua mereka sangat sensitif pada angka. Tak kira lah angka jenis apa pon. Wang ringgit. For instant, Masuk je gaji. Mereka mesti start mencatukan wang. Yang ni untuk beli apa, Yang itu nak beli apa, Nak bayar apa, Nak bagi orang tua kt kampung. Senang cerita tak payah tunggu gaji masuk.Mesti dalam buku rekod pastu ada secalit contengan pasal duit kan. Ni salah satu isu angka.




Bukan itu sahaja wey. Ada lagi angka yang sensitif.


situasi A: kejadian benar!






Suatu malam, hujan renyai-renyai. Keadaan rushing nak bergegas ke Dnavechee Talk start 8.30 malam. Drive dari Ampang, Kampung Pandan. Nak menuju ke Wangsa Maju. Sangat dekat bukan sepatutnya. Dan aku boleh drive selama 4 JAM untuk sampai ke Wangsa Maju. Plus sesat.Aku bersama YANA! ok jammed sikit. Tiba-tiba kebabommmmm... alamak ada sesuatu hit kereta aku. Waktu ni belom pasti apa kejadah bunyi berdentum yang kuat lagi amat dasyat itu.


aku: wei.. apa wei...( aku gelabah,kaget. kereta yang lain dah move lepas traffic light bertukar color hijau)
YANA: ( dia lagi kaget, langsung tak boleh keluar suara)

Aku pon move pelan-pelan, dan cuba lihat melalui mirror. OMG, a motorbike hit my car.Jangan kata ada yang tersangkut bawah tayar kereta aku.


aku: Yana tolong..tolong..kau turun dulu. Aku park kereta sat.
YANA: Perlu ke? ok! ok!


Dah selesai aku park, Bergegas aku berlari menjengah apa yang patut. Waktu ni pukul11, memang selamat jalan la TALK.


aku: wei.Korang ok tak? Ada patah2 tak? Korang sakit tak? Korang nak pergi mana?
Budak motorbike: takde la KAK. Kitorang ok je. Luka sikit je ni.

(Dalam hati aku, aku akak ke wei.Aku terlupa sekejap pasal accident.Fine!)

Aku: eh .Korang memang pakai seluar koyak kt lutut ke.Atau koyak sebab accident.(Soalan aku bunyi sarcasm kan)

Kami selesaikan dengan baik memandangkan kereta aku ok je semua. Bebudak tu cancel tengok midnite movie malam tu. Simpati aku.






Hey, uols! Faham ke dari penceritaan aku ni. Tak pandai aku nak taip dialog aku yang kalut waktu tu.haha~

Women sensitive with age. I dun think I'm looks old. Old maksud raut muka sama dgn age. Nak expect lagi muda. Memang tak dapat la wey. Kadang bila menjengah ke fakulti balik, saja tinjau. Macamana la budak-budak first year ni tahu yang aku ni dah 3rd year. Dengar chit chat dorang, "senior la wei". Rasanya pakai jeans and shirt yang sama waktu first year dulu.


By time. Raut muka kita memang berubah. em. Macamana rupa ku anak 5. :(((






Tapi Jamal Abdillah korang rasa berapa umur dia?????

55? 35? 60?

Dia ada rahsia sendiri!! Ada produk kecantikan sendiri. Sekarang ni sahaja baru keluar pasaran.


Abang Jamal memang apply produk ni kat muka dia. Mana saya tahu. Bukan di sini boleh cerita.
Tapi di sini boleh tanya. D'JAS JAMAL ABDILLAH( Forever Young) Fanpage.

Wahai peminat Jamal Abdillah,
kini tiada lagi Jamal Abdillah Fanpage.( sudah di tutup disebabkan alasan tertentu). Tapi Fanpage bertukar kepada produk Jamal Abdillah.


em.Mungkin ini penyelesaian awet muda.







Thanks for reading this entry!


No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign