Aimaan Ahmad: Terjebak & Gembira

Pages

Apr 30, 2013

Terjebak & Gembira



Assalamualaikum.

Pada suatu hari , kawan saya Norafifah atau lebih glamor di panggil epah /afi datang ke rumah bujanganku. Dia hanya nak melepak lepak sahaja akibat stress menggila kerja di office dari 8pagi hingga 5 petang, tetapi gajinya tetap sama. Tak kira la dapat projek 15 juta ke, 40 juta ke. Kalau sudah namanya makan gaji, gigih macamana pon u susah untuk perolehi kejayaan besar dalam isu kewangan.

So, datang ke rumah saya nak buang stress.


Kami pon memudah.com.my apa yang boleh buat. Mencari peluang perniagaan yang boleh di ceburi. Dan kami berminat pd satu iklan ini. Kedai "take over". Dengan saya sekali lah pergi berjumpa pengiklan itu. Ok, kami pon mendapatkan detail, ilmu dari mereka, memahami business plan, konsep pemasaran semua. Kami bersetuju untuk join program ini yang di bawah kelolaan Berjaya Group.


Mula-mula macam suka-suka. Saya sudah tidak kerja lagi masa ni. Teringat plak ayat DAO ( Dr Azizan Osman), "orang yang berjaya, dia mula dan akan buat sampai habis". Memang terkesan, walaupun rasa ego pada diri. Tetapi ia satu ayat kecaman yang bagus untuk masa depan.


Kebiasaannya kehidupan fresh graduate, habis sahaja belajar terus mencari kerja di mana company yang menawarkan gaji RM2K dan ke atas, malah ada yang ke bawah juga. Tetapi tidak ramai yang mencari perniagaan selepas menjadi fresh graduate dr universiti yang terkemuka di Malaysia malah luar negara.
Saya pon sedar saya juga mcm itu. :P Ok bermulalah perniagaan dalam bidang membuka farmasi ini.


Bulan pertama income more than gaji yang saya pernah dapat semasa bekerja makan gaji.
dan terus bermotivasi mendapat lebih. Kemudian dapat lagi lebih.


Kemudian berubah lagi.. mcm itu lah :) Alhamdulillah.


Peluang yang di tawarkan oleh Berjaya Group di buka 1000 kuota. Tak termasuk luar negara lagi. Memang peluang yang luas. Jika kuota sudah penuh, pihak Berjaya Group sudah merancang kepada business plan cafe dan boutique lagi.


Jadi peluang perniagaan ini seumur hidup. 



Mengikut nasihat DAO, untuk berjaya dengan mudah. Kita  mesti mendapatkan mentor dalam bidang kita. Mentor yang sudah berjaya. Kemudian belajar menimba ilmu, sampailah kamu expert dalam bidang ini. Perniagaan farmasi francais yang di tawarkan ini mempunyai sistem yang bagus. Mereka telah di tubuhkan selama 34 tahun dan memiliki pengguna yang semakin bertambah. Jadi hanya tinggal diri kita untuk melakukan tindakan. Penuhi segala impian kita.


So, kata kuncinya M.E.S.T.I.
Gunakan dalam semua perniagaan anda!





 Ini Nadia. Pelajar Phd Unimap dalam bidang Engineering. Buat perniagaan farmasi cosway part time sahaja. Boleh dapat income tambahan yang luar biasa. 


Apa yang saya boleh kongsikan, saya gembira dengan apa yang saya lakukan. Mudahan Allah juga memberi sumber rezeki yang tak di sangka- sangka reader blog saya ini.

Facebook saya : NURUL AIMAN

Email at  | nurul.aiman@live.com | 
No tel | +6011-29040645


Terima kasih kerana sudi membaca !

No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign