Aimaan Ahmad: Pengutip Sampah teachs me

Pages

Mar 20, 2012

Pengutip Sampah teachs me


Salam! Petang Jumaat semestinya kita akan rasa eksaited mau pulang walaupun kerja melambak2.Memang terlalu penat dan barulah terfikir macam susah juga ye nak cari duit ni. Ini kita yang kerja di zon selesa. Maksud aku ada aircon, park free, kawan best,flexi lagi tu etc. Pon kita masih fikir susahnya nak cari nafkah untuk diri sendiri. Happy tetap happy , mau pulang kampung donk. ';)


Usually,I straight away to shop, buy some food for dinner near my house. On my way to home,terdapat lori sampah yang busuk,besar,hodoh. So aku kena ikut je lori2 ni pelahan2,house by house.Almaklumlah kerja mereka mcmana kan. Aku jadi marah seketika untuk rumah yg pertama. Then aku masih dibelakang lori lagi. Pelahan,slow,pelahan,slow. Lenguh la nak tukar gear,main clutch. Kete bukan auto,sebegitulah.


Then, aku pon dok usha pengutip sampah. Majority indian man. Lalu aku terfikir, kesiannya. They all work for us. Takperlu nak melaram pakai bj cantik,wangi2 dan mereka sabar je buat kerja. Pegang sampah tanpa tengok pon sampah betol2. Yang mereka nak pastikan , all rubbish was in the lorry. Ulat pon tak sempat nak lari, dah kena campak dalam lori.


Aku bersyukur dengan apa yang aku ada hari ini. Makan burger pon. Aku nak mengadu " HARI NI MAKAN BURGER JE". Sepatut, thanks God aku dapat makan lagi hari ni walaupon sengkek gila. ';) Bagus jugak apa yang terjadi hari tu.Mengingatkan aku kita bukan selalu di atas, kadang2 di bawah.Macam kitaran roda.(^_^)


Then cara aku nak tolong pengutip sampah ni.PASTIKAN AKU BUANG SAMPAH DENGAN BETOL SUPAYA MEREKA BOLEH KUTIP DENGAN SENANG.

Thanks for reading this entry!

No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign