Aimaan Ahmad: Vitamin C with Rose-hip Time Release

Pages

Sep 7, 2018

Vitamin C with Rose-hip Time Release




Assalamualaikum & bertemu lagi kita pada bulan September 2018, alhamdulillah ! Saya doakan semua yang membaca blog saya sentiasa di bawah lindungan Allah swt. :)


Syukur sebenarnya apabila cosway sendiri memang mengeluarkan vitamin c malah ia kombinasi dengan rose hips , makanya of cos Aiman consume as daily supplement. Saya memang agak prihatin mengenai pengambilan supplemen untuk diri sendiri , jika di tanya pada pendapat saya. 
Perlukah korang ambil vitamin c? Jawabnya, perlu.


Tahu tak sebelum ini , saya tidak pun mengenali jenama cosway even tak pernah pun masuk kedai mereka. Suatu hari saya mencari cari peluang perniagaan yang boleh saya lakukan di kawasan kampung, which saya taknak lagi komit dengan suasana bandar yang sibuk dengan kesesakan lalu lintas. 

Terjumpalah saya satu jenama Malaysia iaitu Cosway yang menawarkan peluang perniagaan yang mana saya boleh balik ke Ipoh. Masa itu saya fikir, alang alang saya berniaga, saya perlu menjaga kesihatan dengan memastikan diet nutrisi supplemen saya cukup.

Saya minat betul dengan Vitamin C-500 Rose hips, saya mencubanya !:)

Korang tahu, masa itu perubahan ketara adalah masalah wajah muka yang kusam bertukar menjadi lebih cerah dan kelihatan lebih ceria.

Saya yakin sangat, vitamin c salah satu supplemen yang mengubah penampilan saya yang boring kepada lebih progresif dan aktif.

Saya mula rekemen pada kawan kawan. Lepas seorang demi seorang mula mengambilnya, dan memberi feedback pada saya, alhamdulillah ! Dapat juga saya berkongsi kebaikan pada orang sekeliling. 





Sekarang di mana mana stokis cosway sudah AVAILABLE , dan sentiasa ready stock. Untuk lebih mudah korang mendapatkan produk C-500 tanpa perlu bersesak di jalan raya, boleh terus sahaja order melalui whatsapp no di bawah. 

Okay, oleh kerana korang sudah mula tertanya tanya apa MANFAAT dan KELEBIHAN jika korang mula consume vitamin c hari ini. Meh Aiman kongsikan ya :)



ANTARA MANFAAT UTAMA pengambilan C-500 WITH ROSEHIPS ;

  • Anti - stress - vitamin c membantu memperbaiki insomnia, stress, masalah mental seperti keresahan. 
  • Kolesterol pada paras sihat - vitamin c mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah .
  • Meningkatkan sistem imunisasi - membina sel darah merah yang sihat untuk menyerap zat besi lebih baik, membantu sel darah putih melawan bakteria dan kuman , mengukuhkan sistem imunisasi , membantu mengurangkan alergi pada kawasan hidung, kulit dan asma, dan mengurangkan selsema.
  • Merangsang pembentukan kolagen - proses regenerasi sel kulit berlaku setiap 28 hari dan dengan adanya vitamin c, lebih mudah menghasilkan kolagen. Impaknya kulit menjadi kenyal, lembut dan bebas kerut.
  • Memperbaiki simptom pendarahan - kekurangan vitamin c penyebab berlakuknya pendarahan gusi, lebam pada kulit, lambat sembuh dari luka, kulit kering, ruam, kulit kering dan bersisik.

Apakah simptom KEKURANGAN VITAMIN C dalam tubuh badan ;

  • Mudah rasa stress/tertekan- cepat rasa letih
  • Kulit kelihatan kering dan bersisik, tapak kaki keras
  • Luka lambat sembuh , jika berlaku pendarahan sukar berhenti
  • Kerap selsema dan bersin
  • Wajah nampak tua dari usia
  • Mudah demam
  • Mudah dapat ulser
  • Gusi berdarah
  • Saluran darah mengecil
  • Mudah pening kepala
  • Sakit sendi
  • Badan selalu tanda lebam
  • Nampak sugul kurus tidak bermaya

Perbezaan vitamin C -500 WITH ROSE HIPS TIME RELEASE dengan vitamin c jenama lain :

  • Pembebasan secara ansuran, vitamin c dibekalkan secara berterusan selama 8 jam
  • 35% lebih tinggi kadar penyerapan dan penggunaan
  • Satu tablet membekalkan vitamin c sebanyak 500mg , dan ia sama dengan 7 biji setengah buah oren





Siapakah yang perlu mengambil vitamin C sebenarnya?


  • Perokok dan mereka yang bergaul dengan perokok ( Vitamin C mudah musnah dengan pencemaran udara even asap rokok, jika ada musim pencemaran jerebu, berusahalah untuk tingkatkan pengambilan vitamin c)
  • Ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu selepas bersalin. Kerana diwaktu ini tahap imunisasi badan rendah berbanding diwaktu biasa.
  • Individu yang dalam proses penyembuhan atau selepas pembedahan
  • Kanak kanak dalam proses pembesaran
  • Orang yang mudah selsema dan demam
  • Pesakit yang alami penyakit kasdiovaskular, seperti jantung, stroke, kolesterol dan darah tinggi
  • Orang yang ingin kulit gebu, anjal dan awet muda
  • Orang yang ingin tingkatkan sexual health
  • Orang selalu stress dan moody
  • Orang yang nak kurus




Setakat yang saya kongsikan ini , beberapa feedback dari pengguna yang alami masalah kulit.






Jika korang juga alami resdung yang kuat , vitamin c amatlah di perlukan..






Setiap pembelian daripada saya akan di beri konsultansi esklusif pada bila bila masa sahaja.

Ingin mencari supplemen sesuai buat keluarga korang ? atau ingin menambah pendapatan sila whatsapp sekarang . hehe  Thank you for reading :)



No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign