Aimaan Ahmad: Bertatih menjadi isteri.fuyoo!

Feb 27, 2011

Bertatih menjadi isteri.fuyoo!


Lagak i macam dah bakal menjadi seorang isteri la plak.. hmm not yet. Bila terpaksa tinggal rumah berbujang-bujangan , takkan nak mengharapkan kedai pak ali, mamak assyifaa, sri murni yang tolong masakkan hidangan istimewa hari2. Mula la agenda mengeluarkan bau-bauan di dapur sampaikan resdung di hidung pon boleh terkejut dr tidur. Gila ar pedih hidung aku time dorang masak! mmg kick!

I dah berjaya campakkan bahan2 yang simple sgt & memang sedap! boleh cuba di rumah.
......Chicken Hot Black Pepper......


Bahan A: Ayam perlu di goreng, jgn hangus!

Bahan B:
1.Bawang besar 2 ketul,halia sepotong, 15 biji lada hitam, bawang putih sket, cabai burung sket
Blender semua benda2 ni.
2. Panaskan minyak. Tuangkan yang di blender sampai naik bau harum je.
3. Masukkan garam,gula, sos tiram secukup rasa.
4. Masukkan ayam yg digoreng tadi.
5. Whoaahh! sudah siap!! Taburan daun sup tu saja poyo. Presentation kena cun.





Nak rasa??? i pos nanti. kahkahkahkahkah. Gelak tak mungkin terjadi pos mengepos ni.


5 comments:

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign