Aimaan Ahmad: Ajaib datang lewat interview

Pages

Feb 13, 2011

Ajaib datang lewat interview

salam guy.. petang2 mcm ni memang mengantuk. aku mmg nk tidur. tapi aku nk lepak2 kt blog jap ar. terus terasa nk taip la plak.. bersawang sungguh dah aku tgk blog bertuan pemalas cm a.k.u.! esok hr yg mesti bersemangat , malam ni aku kena google dah siap2 mana kawasan aku kena mndaftar masuk tu. 8.15 pg mesti terpacak dah dpn office.

aku berjaya mendapat kerja!! alhamdullillah..

pkul 1.30 malam br aku reach kl.apa lagi naik tren kbanggaan aku la. shuttle dr kampar-kl. esok sesampai shj umah sewa aku. terus aku lelap kan mata memandang esok mesti bangun awal.

seawal 8.20 pagi aku bangun dr tidur. mamai2.. aku boleh berfikir sekejap. ada ape ye bende penting hr ni aku kena buat. tiba2 macam pelupa.

ahhh! pantas,tangkas,langkas aku bangun pkul 9 ni. Interview! jauh!! aku tak google! alamak! aku lambat bangun untuk g interview. subuh gajah pulak tu. mcm ni. tak berkat ke?


dengan kegelabahan aku. smbil tu aku boleh pk lagi.. aku nk pegi ke tak ar.
...itu keputusan aku tak buat lagi.. aku terus amik bj..iron laju2. cincai2 punya. mcm tak iron. aku mmg jenis tak kesah iron tak iron ni. janji boleh agak2 style tak iron.aku tak iron la.hahaha
rugi sape dpt bini cm aku..T____T

aku bermandi mandi. ahhhh! bertenang2.. org interview tu pon manusia. rilex sudahhhh!
terus aku wat gaya rilex. semua slow motion je.sampai housemate aku pon tak taw nk kate ape. redha je tgk gelagat org nk g tebiu... ade yg teasing. " perception la , impresion la." aish.. tolong jgn bg aku gelabah bolehhh takkk?


paling best keje last minute. pagi tu baru aku nk print resume..ngeeee~~:))) alamak. dakwat color abis. grayscale je la rupe resume aku. hentam saja lah.


dah! bergerak. naik teksi. aku ajar pakcik teksi tu pecut laju sket. pakcik tu plak mcm nk sembang2.. aku ni dah la nk study note psl ade test. adoii. redha je la...~:P



aku smpai depan ofis tepat 9.30 pg. dgn muke selamba. aku masuk nk jumpa consultant aku. en.zul!.. tapi en fahmi yg jd consultant aku. mula2 mcm biasa la. isi form untuk jd employee.puas aku wat muke ceria. konon nk cover kesalahan aku dtg lewat. smp la consultnt aku tny. awak interview pukul brape...? alamak. soalan puaka ni. sj je nk tunjuk depan budak yg nk interview lain yang aku ni lewat. wuwuwuwuu.. takpe2. aku terus mengisi borang tersebut.



"aiman, bg i form you &...............(ada la beberapa helai kertas aku perlu jawab test)"..consultant aku mintak.

aku bg jela..

consultant tu cakap.kita kesuntukan masa ni. saya buatkan test untuk awak la..

dalam hati.masha ALLAH. Alhamdullilah lah baru betull.. hehehehe..
tak lama kemudian aku kena g jawab test seterusnya. masuk ke bilik lain jawab test dgn consultant lain. aku pon jwb je la. seb baik itu punya test..AKU LEPAS.

test pertama td semua markah aku 100%. tak tahan. Budak interview lain semua tny aku jwapan aku. haaa terkial2 aku nk jwb. wuwuwuwuwuwu. dea semua kena wat pembetulan. tapi aku terkecuali . malu la plak dpt 100%.


semua interview aku ade 4 stage. stage 3. aku LEPAS jugak. stage 4 interview dgn tukang tanya.
aish.. jawab je la apa yang aku tawu.


semua orang dah balik. aku je kena tunggu.. ape pulakkkkk ni masalah aku. aku tak dpt ke. mereka berdua dpt..budak2 yg duduk bhmpiran aku tyme test.



then . consultant aku.abg fahmi.! ceh terus bertukar.. bukan EN. fahmi dah.
Congrate Aiman!! u got this job!!!!! alhamdulillah.
toin.toin toin.toin..eksaited siottttt,,,

nak je aku melompat. sengeh pun cukup kot.haha....... jadi esok ni.isnin aku sudah mula mendaftar sbagai pekerja. bila dapat keje ibarat beban sebelah..zupp. hilang!

balik la aku berpanas terik dgn senyuman yang pnjg lebau.....:)))
biasa la.tahan taxi. no car. wuwuwuwu.
pasni.pasni. keje duluuuuuu...






No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign