Aimaan Ahmad: New Photos to Grace Cigarette Packages

Pages

Aug 5, 2011

New Photos to Grace Cigarette Packages

In United States new photos to grace cigarette packages by October 2012
AMARAN: ISU SENSITIF SEGELINTIR MASYARAKAT.




Anda perasan tak, ada gambar pada kotak rokok sekarang? Tak perasannnn? Bagi Perasan jugak. Gambar tu semua bukan gambar yang menarik pun, bila tertengok. SENDIRI RASA TERGELI.

Kita terpaksa tengok di persekitaran , bukan setakat menjadi pengguna tegar malah menjadi pembuang sampah merata-rata.No sensitivity.




Takut kita pun terjadi macam gambar-gambar itu secara tak langsung. Boleh jadi ke? Kalau ikut andaian aku yang suka imagine kehadapan ni, macam boleh terlibat sama je sebab kita ni dikira second smoker la. Duk sedut oksigen plus asap yang depa syok syok je hembus. Tanpa rasa hormat pi hembus kat muka aku sekali.Malangnya =( wuwuwu




United States sudah mula mendapatkan gambar-gambar terbaru dan akan pilih randomly gambar mana paling sesuai untuk packaging. Ini adalah serba sedikit usaha mengurangkan budaya menghisap cigarette. Boleh dikatakan budaya ke? Ini ketagihan yang menular, sukar di banteras, even gadis gadis pun sekarang merokok tanpa rasa kau tu perempuan la dik.



Hilang terus sweet kamu dik!




Malaysia pun pasti ada usaha menasihati mereka ini kan. Aku rasa kesian je. Dah terbayang kau bila tua-tua, terbatuk-batuk duk terbaring kt hospital , orang pi lawat hang.Tengok color paru-paru kau hitam. (^-^) Tengok bibir kau besar yang pelik. Tengok anak kau yang melawat kau pulak cacat. Secara automatiknya aku dapat detect ini berpunca dari siapa.


credit: aesyazealous.blogspot.com





Aku suka nak berkongsi kira-kira dgn korang, dengan andaian;

RM 10 x 30 hari sebulan = RM300
RM 300 X 12 bulan = RM 3600


Kalau korang dah start merokok 15 tahun yang lalu;
RM3600 X 15 TAHUN =
RM54000


Mak aih! Besarnya amaun. Hantar anak masuk universiti sampai master pun lepas ni. Kesian anak-anak kena buat pinjaman kan. =( Walaupun yang nak blaja tu anak hampa, depa punya pasal la. Tapi kalau nak buat haji boleh ulang alik 3 kali, nak buat umrah lagi lahhhh. Berbelas kali dah boleh jadi insan (T_T)





Untuk yang belum punyai tanggungan, duit duit yang banyak tu boleh buat bisnes kot. Hantar mak ayah pergi mekah. Masha ALLAH, besar lah rezeki tadi tu.



Kalau kamu sensitif dengan anak-anak
Kalau kamu sensitif dengan isteri & keluarga
Kalau kamu sensitif dengan wang kamu
Kalau kamu mahukan keluarga/persekitaran yang sihat
Kalau kamu sensitif terkenang penat lelah memerah keringat , last-last abis kat menatang tu rokok tu.




Inilah masa korang boleh start pelan pelan buat perubahan. Di bulan baik, penuh dengan inisiatif untuk berubah. Korang pasti boleh menjadi yg terbaik untuk yang tersayang =)

p/s: Selamat berpuasa (^_^)








Thanks fro reading this entry!






4 comments:

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign