Aimaan Ahmad: Berbangga seketika jadi Malaysian.

Pages

Aug 3, 2011

Berbangga seketika jadi Malaysian.

Assalamualaikum.
Genap 2 Ramadhan, masih berbaki 28 Ramadhan. Barakah setiap sepuluh di awal, di pertengahan dan di akhir Ramadhan adalah berbeza-beza. Ini peluang kita ni, peluang saya juga seharusnya akan memanfaatkan bulan barakah ini.

Masih belum tertinggal di zaman batu kan.
Selamat Menjalani Ibadah Di Bulan Ramadhan.


Apa yang saya banggakan sangat dengan Malaysian nih? Tempoh hari yang saya senyap selama seminggu tanpa kabar berita, eh macam ada yang perasan pulak. Ingat kau diva! ok ok! Yerrrr saya stay di International Youth Centre, Cheras. Buat ape sis??? Itu lah pasai. World Championship Marching Show Band 2011 Kuala Lumpur telah berlangsung di Stadium Bola Sepak Cheras. Dan penyertaan ini merangkumi dari beberapa negara luar spt Canada, Cezxh Republic, Taiwan, China etc.


Sebelum ini serius unta, saya tak penah pon tengok apa menatang showband ni bagai. Apa tu??? Sejenis kuih ke? Sampai macam itu sekali. Waduh. Sangat lembs. Showband ni kata bahasa melayu baku, pancaragam. Kalau dlm Malaysia ni, pancaragam dipelopori 100% oleh budak sekolah. Kalau negara omputeh hitam kuning langsat, semua campur, Tak kira la kau bapak orang, nenek orang, atok cucu lima pon turun padang tiup benda macam telinga dinosour tu atau pun main drum. T_T



Dasyat sungguh!! Apa yang dasyat itu, mari sama-sama kita cari? ( macam kartun nickeledeon petang-petang, keja tanya budak-budak)


Liaison Officer kekal Eroh Dahana. Saya Liaison officer macam bola. Mula duk office, acah-acah tak kena panas, tiba-tiba. " Awak jadi LO untuk Chung Hwa k", said Head of Lo. Im ok jer. Suka jadi LO. Dapat pulak band yang best, band Malaysia dr Miri Sarawak. Band Director yang sgt toleransi. Mudah nak di handle. Desas desus sebelum sy jadi LO. They all cerewet, byk songeh. Nonsense sungguh!! They awesome!



They all nervous at that time. Waiting announcement who will get bronze, silver and gold award.


During band performance.Around 6 pm. Grand Final Showband.


Volunteers get rest and enjoy their provided meals.


International and national showband held in the same week. The preliminary three is a national showband competition which involved from primary and secondary school. The last performance is the best band performance last year, and the second last performance is my band, Chung Hwa Miri.



Sekolah Menengah Sultanah Asma band performance was awesome. Saya terkesima dan lihat mereka tanpa kelip kelip mata. They all is the last performance. So, the winner for the national competition is them. Memang patut ponnnnn.

Then , come to Grand Final. All bands yang dpt reach expected point, akan compete again. Bands change a little bit their performance, its more enjoyable. WHAT HAPPEN IS MALAYSIA BE A WINNER FOR WORLD CHAMPIONSHIP MARCHING SHOWBAND 2011.

"sekolah menengah sultanah asma"


No complain! No Doubt! Already Expected!
All judges non malaysian.
I'm Proud of Them.
Unfortunately, I don't have picture with them even once.

Thanks for reading this entry!






No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign