Aimaan Ahmad: Pembeli vs Penyangak

Pages

Nov 10, 2014

Pembeli vs Penyangak

Hujan renyai di senja hari.

Kelihatan seorang pakcik basah kuyup menolak nolak dinding kaca premis. Aku melihatnya sahaja, jauh sudut hati timbul jua ketakutan. 3 saat memerhati, lama aku menekan button lock pintu premis. Lalu mengarahkan pakcik tolak di pintu, bukam dinding kaca.



"Ya , uncle nak cari apa?",kataku.
"Bread maker ada?"
"Ada, sekejap na." Pintu kaca aku biarkan ia terbuka.
"Kenapa ramai orang beli?"
"Ini bagus ma. Mau masak senang ma. Uncle masuk tepung air yis bagai, tutup , terus siap roti," cobaan adapt dialect uncle.tapi uncle tak ma ma ma pun.
"Mau angkat satulah, berapa berapa."
"Rm399.00."

Nah. Berbondot keluar. Lalu ku packing lelaju khas utk uncle. Kesian la hai berkuyup. Keluar saja uncle dari premis. Aku nampak uncle redah hujan jauh untuk menaiki kenderaan besarnya.

" Hello uncle, uncle tertinggal spatula. Macamana?"
"Takpa.sy datang"

Kembali uncle bertambah kuyup. Uncleeeeeee. Sedihnya. Terima kasih sbb gigih mai beli dengan saya.

No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign