Aimaan Ahmad: Asam Garam : Minyak petrol

Pages

Nov 8, 2014

Asam Garam : Minyak petrol


Kenaikan hrga minyak petrol di umumkan, maka dgn ini harga petrol ron95 berharga rm2.30 seliter.

Berpusu pusu posting di newsfeed ada yang menunjukkan rasa tidak puas hati, ada pakar ekonomi suam suam kuku, dan ada juga bertindak untuk berkongsi tips pembelian petrol teknik bijak dan tidak merugikan.

Tips: isi minyak petrol dalam langkauan rm23, rm46, etc. Bermaksud elakkan melakukan pembelian rm 20, rm30, rm40 dan seterusnya. Dengan mengikuti teknik pembelian minyak rm23 bersamaan 10 liter, anda akan memperolehi belian 10 literlah ! Tertera pada tangki minyak di stesen petrol secara tepatnya. Jika anda buat pembelian rm20, nilai liter menjadi 8.56567398766 liter. Tetapi bacaan harga dikesan setakat dua titik perpuluhan sahaja.

Operasi bereksperimentasi.



Aku mula mengamalkan teknik ini sejak sejak ajaran ini tersebar meluas. Kereta kami di rumah family aci aci pakai ikut suka. Sat hang tukaq hat aku. Sat sat aku pakai hat hang. Aci aci aku semedang dapat masa tank minyak berkelip kelip. Apa depa bijak!

"Kak, minyak rm23." Kakak mula menekan pilihan dan bayaran.
"Eh 23 literkan. Eh jadi berapa ringgit" Dalam masa yang sama memulangkan baki rm30 lagi.
" Tak. Rm23 lah".
"Ohhhhh. Minta rm3 lagi ya. Uncleeeeeeee. Tolong isi kereta tu lagi tiga ringgit ya."

Macam tak guna ja aku isi rm 23. Angka dua digit jugak aku dapat. Berasap telingaaaaaa.

"Thank u uncle."

1 comment:

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign