Aimaan Ahmad: Tips Elak Stretch Mark Untuk Ibu Hamil

Pages

Aug 29, 2015

Tips Elak Stretch Mark Untuk Ibu Hamil


''Sayang, I malu nak tunjukkan stretch mark kat perut ni''.

"I rasa di bahagian pinggul pun ada juga. Tapi tak apa. Selepas ini sembuh kembali. I boleh share kan artikel bagaimana mahu hilangkan stretch mark selepas bersalin''.



urgh. hodohnya perut sekarang. Macam pencakar ayam. Sewaktu hamil memang menyeronokkan, tetapi kegusaran tentang stretch mark pasti berlaku. Ia adalah perkara biasa apabila proses pembesaran bayi semakin membesar, Kulit perut juga semakin meregang. Maka stretch mark pun terjadi. Jom baca artikel sehingga habis.


APA ITU STRETCH MARK? Stretch mark atau kesan rekahan yang terjadi akibat kulit meregang semasa proses pembesaran bayi. Ia normal terjadi kepada ibu hamil.


Tahukah anda stretch mark terdapat 2 jenis?
  • Stretch mark berwarna putih dan stretch mark berwarna gelap
  • Stretch mark berwarna putih adalah kekal. Manakal stretch mark berwarna kegelapan boleh dihilangkan, tetapi tidak 100% hilang.

Ada juga ibu hamil yang bernasib baik, tiada langsung stretch mark semasa hamil. Stretch mark memberi kesan garisan menimbul atau tidak di bahagian perut, pinggang, punggung, payu dara, dan juga di bahagian lengan. Kesan stretch mark adakala boleh sembuh dengan kembali pada asal setelah beberapa inisiatif di ambil. 



Tips tok nenek moyang di kampung :

  • Sapukan aloe vera, minyak zaitun dan minyak zaitun pada awal kehamilan bagi mengelak kesan rekahan menjadi jadi. Efek dari aloe vera adalah melembabkan permukaan kulit yang kian meregang apabila bayi semakin membesar.
  • Pastikan bahagian kulit sentiasa lembap dan tidak kering dengan menyapu losyen dengan kerap
  • Banyakkan minum air mineral. Elakkan pengambilan kafein dan alkohol bagi mengelak kulit kekeringan
  • Makan banyak buahan, air yogurt, susu segar bagi memastikan badan cukup bekalan air 
  • Jika terasa gatal, janganlah asyik menggaru. Terus sapukan losyen dan gosokkan dibahagian perut atau bahagian stretch mark yang gatal itu.




Aimaan kongsikan beberapa cadangan boleh di ambil untuk masalah stretch mark; ia adalah set untuk menghilangkan stretch mark pada tubuh badan.


HIGH PROTEIN

Ia adalah sejenis whey protein yang tinggi Bioligical Value (BV) beerti semakin tinggi BV, semakin tinggi tahap keberkesannya. High Protein mengandungi asid amino (BCAA) yang sangat di perlukan untuk mengekalkan dan meningkatkan jisim otot.

Serbuk protein dapat membantu membina sel tubuh badan. Protein di perlukan untuk membaiki tisu dan pembinaan tisu baru. Protein juga boleh menggantikan sel kulit mati. Jadi sel sel mati di perut akibat stretch mark dapat di buang dengan lebih berkesan.




C500 TIME RELEASE FORMULA

Tahukah anda vitamin c terkenal dengan sejenis vitamin yang mampu menyembuhkan  luka luka kulit dan tisu parut yang rosak. Tambahan pula, C500 telah di formulakan dengan rose hips yang mana ia kadar penyerapan vitamin c adalah tinggi. Proses pelepasan C500 secara berkala ke dalam tubuh badan dapat mengekalkan vitamin c dalam tempoh yang lama.


Untuk pengetahuan uols, vitamin c yang berlebihan akan menyebabkan pembaziran dan akan di buang melalui urine. Bagi mengelak terjadinya sebegini, Aimaan menasihatkan pengambilan vitamin sebanyak 1000mg setiap hari secara konsisten bagi mencapai keberkesanan yang tinggi.


SPA LITE BODY SHAPING SHOWER SALT


Kulit mati mudah mengelupas dan disingkirkan dengan menggunakan SPA LITE. Bukan itu sahaja, skrub SPA LITE pembentuk badan untuk melangsingkan badan lebih menawan. Semestinya SPA LITE membantu mengurangkan stretch mark setelah bersalin. 

Teknik menggunakan SPA LITE; Lakukan pembersihan badan menggunakan skrub ketika waktu mandi.  



Pertanyaan, konsultansi dan pesanan produk boleh terus hubungi saya:

Aimaan Ahmad
Sms/whatsapp: +60185713858
Email : nurul.aiman@live.com
Facebook : Aimaan Ahmad




No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign