Aimaan Ahmad: descending colon spasm

Aug 26, 2010

descending colon spasm

korang taw ke ape tu colon spasm....
hmmm.. ni nak crite 1 lg pnyakit yg korang kebiasaan melaluinya..
tapi korang x tawu mcm ne nk handle keadaan tu...

colon spasm ni adalah pnyakit yg mana dlm bhasa kasar nya..
usus tersumbat..atau pon kekurangan air untuk proses mknan..


pnyakit ni salu terjadi kalu kita makan byk sgt..
atau pon..
kite tersalah makan...

lepas kita tahu yang kite ade pnyakit ni..
antara simptom2 yang akn dilalui...

1^ kekurangan selera makan.
2^ perut rase memulas.
3^ perut rasa ada angin, loya, seterusnya kamu akan muntah.
4^ perut terasa sakit du bhgian kiri.


hah... bila terjadinya semua ni...

nasihatnya ,.terus minum air suam sebanyak yg boleh..

& kamu semua akan melalui proses cleaning..



colon cleaning.....


mungkin muntah....
mungkin kentut....
mungkin membuang air besar.....


selepas tu I'ALLAH ..akan rase lega..
tetapi jika kesakitan berlarutan..

segera ke hospital.. lakukan pemeriksaan dgn doc.

kerana pnyakit ni kalau dibiar kan..
boleh mnyebabakan kanser usus!

sgt bahaya kawan2!


:: ini yang sy sedang lalui..kerap kali terjadi.. tambahan pula di bulan puasa ni..
bila berbuka je..mesti saket perut..



gambar percutian kami di Sabak Bernam.. really enjoyed it!



No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign