Aimaan Ahmad: Perkahwinan itu HEBAT!!

Pages

Nov 5, 2010

Perkahwinan itu HEBAT!!


continue success after married!

perkahwinan adalah sesuatu yang hebat bukan..! kehidupan bsama insan yang tersyg memberi smgt baru.setiap apa yang dilakukan bukan untuk diri sendiri shj sebaliknya melibatkan org penting iaitu pasangan kita.
Namun begitu , kejadian hebat tak hebat ini juga berlaku pada setiap psgn yang sudah berkahwin ..scra menikahnya..kadangkala,prestasi kerja semakin merudum & mutu kerja juga kurang memberangsangkan.. ini berlaku di office saya.kelihatan si jejaka ini amat kurang bagus emosinya setelah berkahwin. smp takut2 kami semua budak praktikal nk minta ilmu kt si jejaka tersebut..

mengapakah semua ini terjadi??? sepatutnya perkhwinan memotivasikan seseorang.bukan memotibasikan individu tersebut..mereka akan bkerja lebih cemerlang krn mereka sudah mempunyai pendorong dan pemangkin smgt untuk terus bkerja dan mempunyai rs tanggungjwb bkeluarga..

Apabila kamu2 semua termasuk saya mempunyai matlamat untuk menjadi pekerja cemerlang, segala apa yang datang dan mslh yang mendatang tidak menjadi penghalang untuk kamu kecapi impian kamu... akhir info.. sy berbesar ht ingin bkongsi serba belambak tip yang perlu diamalkan: ( ohh!! ayat agk skema sikit hari ini..tip motivasi kan)

pertamakali aku mengenalimu..ehh itu lagula. 1.muhasabah apa niat bekerja! ini kerana setiap yang kita lakukan bergantung pd niat kita. Namun ada juga yang menjadikan tangga gaji sbg "booster" motivasi. Jika itu nawaitu anda, yang lain akan turut serta sprti displin, komitmen, fokus, prestasi, produktiviti , kerjasama akhir sekali mindset positif untuk mnjdi cemerlang dlm kjya.

2. Lakukan lebih dari apa yang patut.

Timbulkan rs serenok ketika bkerja.adakan inisiatif sendiri tanpa memikirkan elaun lebih masa.sekiranya sikap ini berterusan, I-Allah anda akan dpt ganjaran yang setimpal nanti.

Ketiga! Komited... JGN AMBIL KISAH KALAU ORANG LAIN SUKA MENGATA ANDA.

Komitedkan diri anda spenuhnya dan blaja kemahiran2 baru yang lebih dr tugas anda. Ilmu kan apabila ditambah2 ,br kita sedar byk perkara yang kita ni
"bodoh".



setakat ni shj perkongsian sy utk kalian...perkongsian ini di campur aduk kan dgn bacaan sy.. sy suke berkongsi ilmu.. :P



2 comments:

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign