Aimaan Ahmad: Berseri Lagikah Wajah Saya

Pages

Jul 22, 2018

Berseri Lagikah Wajah Saya


                   

Hi, Assalamualaikum :) Urghhh perasaan macam baru terjaga dari mimpi yang panjang bila baca tajuk posting hari ini. uh uh. Kadangkala bila Aiman sendiri offday staying at home for so long, I forgot to dress up. Tengok cermin pon rasa tidak bersemangat. 
SO TO GET THAT PREPARATION TO MYSELF, AIMAN KONGSIKAN BEBERAPA AKTIVITI SAYA LAKUKAN UNTUK 'MAINTAIN' SERI GITU.

Ramai wanita terlupa memberi priority pada diri sendiri apabila sudah mempunyai keluarga atau yang sudah sibuk bekerja. Senang cerita mereka amatlah berkorban sehinggakan tidak sempat untuk cakna tentang kegembiraan dan kepuasan hati sendiri.

Weekend come again !

Why not, girls spend time on yourself few hours just to rebuild energy, to enhance your inner beauty and feel better than yesterday.

Aiman memang seorang yang akan spend time for myself.
Haha banyaklah ‘me time’ kadangkala bukan lama pun, just nk upgrade energy dan boleh continue kerja lebih teratur. Gitu ! ðŸ˜‰

On weekend, saya suka rendamkan kaki dengan Magnesium Flakes kerana its so relaxing. Lenguh kaki for a week tu seolah hilang dan for your information, magnesium flakes bagus untuk melegakan tekanan, mengurangkan insomnia, membuang toksin, melancarkan perjalanan darah dan menambahkan oksigen.

Thats whyyyy I feel better selepas rendamkan kaki kat dapur haha sambil kunyah makanan ðŸ¤£

Next tips, saya boleh consider diri saya health freak sometime ha ha...tapi tidaklah sampai macam obsession. Normal rutin dari segi supplemen, memang saya ambil spirulina, vitamin c dan omega 3.

Ketiga tiga supplemen ini memang sangat minimalist dah. Wise spending good all aspect.
Spirulina - kandungan multivitamin natural boleh bantu meningkatkan tahap kesihatan secara menyeluruh.
Vitamin C - meningkatkan tahap imunisasi dan mengandungi antioksidan
Omega 3 - untuk minda yang lebih cergas dan tajam.

Actually simple sahaja supplemen tu, normal taken pada ramai wanita kat luar sana. Ada orang kata, kau tak cantik hanya ada dua sahaja sebab ?
Sama ada kau malas atau kau xde duit .. ðŸ˜† Macam betul jugak !
Okay janji last tips, sebab dah karang panjang nanti orang bosan nak baca ðŸ˜Šhehe


Cari satu hari untuk korang nikmati keindahan alam. Tanamkan rasa syukur rasa menghargai rasa hidup ini penuh dengan positif side.
Jangan lupa diri awak ! Boleh sahaja pergi beramai ramai atau berkeluarga, as long as you allocate your time for that moment.
Best , cubalah amalkan tips ni ❤️

No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign