Aimaan Ahmad: Create Moment To Remember

Pages

Aug 22, 2017

Create Moment To Remember






Have I mentioned before that I'm a great sister not only to siblings but to cousins too ? ( Mix mode sentences , want to ask indirectly want to declare a statement . Haha

Sighhh . I rushed back home this evening since my cousin arrived and I'm excited to meet them . We had planned to celebrate their visitation dengan membakar ayam rempah yang di peram tak sampai seminit . Mereka hanya pandai merancang via whatsapp , but only was here to make thing happen . Even I'm still in office that day . Yes this is the time that I must use my eldest sister's power . I called Nor to cut all chickens into pieces . I asked her for  chickens with package of prepare it in clean . Dia beletiaq berterusan since I really use my autocracy behavior , " You the only one offer yourself for Barbeque , but why me must prepare all this ".


I'M SORRY , NO CHOICE ! YOU THE ONLY ONE WORK NEARBY HOME !

I never experience to prepare the barbeque menu before . Seriously I tak pernah pon really make proper barbeque dan makan beramai ramai . But I only assume what best for the taste of barbeque recipe , do you think I will success doing that ?

Well , as per requested , Nor sudah pon siapkan ayamku . Cuci bersih sampai lelemak semua hilang . I hate lelemak haha . When I reached home all cousins already lepaking and updating each other's news . Selain membahan tabiat orang lain , food discovering in the kitchen is one of activity semasa berbual bual . I okay sajo , boleh clear semua makanan .


Tak sempat bernafas molek pun . I need to prepare so call marinate thingy for 2 ekor ayam . I potong bawang kecil dalam 10 ulas , bawang putih 5 ulas , serai 3 batang , I masukkan garam , gula , madu , black pepper seasoning mix cosway , dan blendkan ke semua bahan tadi . Kemudian gaulkan semua bahan di blender tadi dengan ayam . Sekejap jerrr nak sediakan bahan , yang lambatnya adalah menunggu bara api dari arang . Fuh ! Memang menguji kesabaran . 



Bila I dah siapkan ayam marinate , elok tersusun atas meja . Suddenly mak tanya , " Nak bakar dalam magic pan tak atas dapur ?"......

" Oh sorrryyyyyy ! Kita bakar semua kat luar macam bbq party ye.." , respons pantas I jawab . Sebenarnya I dah boleh bayang nasib membakar ayam kat atas dapur . Kejap lagi I sorang je yang sibuk membakar , yang lain tolong makan sajor . So mana masanya nak cipta moment indah together .


For me , gathering dengan family perlu ada aktiviti supaya anak anak kecil, saudara mara yang jarang berjumpa , adik adik yang jauh merantau pulang rumah mak ada perkara yang boleh mereka lakukan instead of pegang handphone reply whatsapp . Family time always needed when u re far from a hectic busy life . Lets spend time together . Nanti when your small little cousins grow up , mereka semua still rapat dan akrab . #cousingoal #familygoal

So , when is our next activity ?

No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign