Aimaan Ahmad: 1 Ramadhan sukar dilupakan.Ngeri!

Pages

Aug 3, 2011

1 Ramadhan sukar dilupakan.Ngeri!

Dengan rasa eksaited elok abis je event showband, aku terus berdesup balik ke Petaling Jaya iaitu rumah penempatan sementara bujang. Dalam hati memang niat aku, nak cabut balik ke kampung tumpah tanah airku di Perak nun dekat je 2 jam dr P.J. Hari makin petang, aku boleh chill lagi, kata orang no movement. yang mana housemate aku suka betol tanya ," Aiman, balik ke tak ni." Aku faham jauh dr hati mereka, janganlah kau balik .... =)


Mak aku call. "Balik cepat sikit, Nor ada kt rumah ni. Apakata esok pagi2 selepas sahur kamu hantar dia." glup glup glup. Nampak gayanya apa-apa berlaku sekali pon, aku kena sampai Perak sebelum 1 Ramadhan menjelma. Alhamdulillah ,aku bergerak berseorangan dr PJ jam9 dan tiba di Sungai Kroh, jam 11. Ini standard perjalanan aku rasanya, bukan aku speeding yerr..



Hati gembira berkobar-kobar. Tengok mak pon gembira. Complete anak-anaknya bersahur bersama pagi itu. Apa-apapun kami simple je. Lauk sahur mesti cukup-cukup, kalau ada 2 orang nak tambah. Lagi sorang mesti kena mengalah. Sebab lauk tak cukup. ( Bapak kedekut bapak aku, haha. AKU TIPU)



Sesudah subuh je. Kami bertolak ke uitm Seri Iskandar. Kami bertiga. Akram, Nor & Aku. Angah best berdengkur kt bilik dia. Ok semua dalam kereta tersengguk2.Tak kira apa yang berlaku, kereta melompat tinggi akibat bonggol yang besar, bau getah/kelapa sawit yang busuk dlm perjalanan. Semua dengan pelancongan mimpi masing2. Dah sampai Gold Cost agaknyer. Sampai jugak uitm sambil kami semua melambai ceria kt Pak Guard, lupa air yang berbasi ke tak. ehhheee.Itu biasa. Kalau tak bukan manusia.


Perjalanan pulang.Aku memperhebatkan lagi perlancongan. Dengan rendahkan seat supaya aku boleh baring terus. Akram as driver at that time was feeling angry/jealous with me. I know beb!


Ntah macamana.Aku sedar kereta aku berputar 360 darjah. Melompat2. Aku jerit ar. " Akram tayar kereta kita pecah ke???". Akram tak hiraukan aku, dia mengawal steering. Memang macam roller coaster. Aku cuak, nak mati dah ke. Amalan tak cukup ni. Kereta aku pusing-pusing, sampai ke tepi. Dan tepi tu adalah gaung. Makin kuat ar aku jerit. Nasib menyebelahi kami, ada divider. Kereta aku macamana tah boleh naik divider dan tersangkut. Berhenti terus dr berpusing.


Kau bayangkan kereta aku tergantung. Kami kt dalam kereta. AKU TERUS KELUAR CEPAT-CEPAT.Takut kereta meletopppp. Saat/waktu/tika itu. Masya ALLAH, Alhamdulillah. Aku masih boleh berdiri.


Kami tahan kereta lain. Mintak tolong.


Alhamdulillah , aku di beri peluang kedua untuk hidup.
Thanks for reading this entry!






No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign